Magnesium Massage

Magnesium is een bouwsteen van ons lichaam en is naast water en zuurstof de derde levensbehoefte van ons lichaam. 80% van alle mensen heeft een tekort aan magnesium. Magnesium is een mineraal dat meewerkt aan de normale werking van spieren en het zenuwstelsel. Opname van magnesium via de huid gaat sneller heeft een beter resultaat. Een ander voordeel van opname van magnesium via de huid ligt in de mogelijkheid om acute problemen lokaal te behandelen. Magnesium herstelt de huid en zorgt ervoor dat onze spieren soepel blijven. Magnesium zorgt voor innerlijke rust, levert meer energie op, ondersteunt de hormonale werking in ons lichaam en zorgt voor een goede nachtrust.

Mogelijke symptomen bij een tekort aan magnesium:
• Stressgevoelig, snel geïrriteerd
• Angst en paniekaanvallen
• Depressieve gevoelens
• Slaapproblemen
• Duizeligheid
• Premenstrueel syndroom (PMS)
• Hartkloppingen
• Spierpijn/kramp
• Hoofdpijn, migraine
• Extreme behoefte aan suiker of zout
• Uitgeput, weinig energie ervaren
• Te hoge of te lage bloeddruk
• Rusteloze benen
• Overgangsklachten
• Oorsuizen
• Concentratieproblemen

De klachten kunnen worden veroorzaakt door een tekort aan magnesium en verholpen worden of verminderen door dagelijks extra magnesium te nemen.

Magnesium Boost / Infrarood

Een lichaamspakking met magnesiumgel zorgt voor directe opname van magnesium via de huid.
Door massage van de huid wordt de magnesiumgel aangebracht. Vervolgens wordt u omwikkeld met een plasticfolie en bedekt met een infrarooddeken. De warme infrarooddeken brengt je warmte en rust en opent de poriën wat zorgt voor een optimale opname van magnesium.

Het bevordert de bloedomloop en ook de afvoer van afvalstoffen. De laatste 10 minuten kunt u nog extra genieten van een korte hoofdmassage.

Voor een goed resultaat start je met de pakking na twee weken nogmaals te herhalen en daarna op de juiste manier aan te vullen met herhalen.

Contra indicatie: deze behandeling is niet geschikt voor mensen met een pacemaker of tens
apparaat.

Tip: scheer jezelf twee dagen voor de totale lichaamspakking niet, met name benen en de oksels.
Magnesium kan bij net geschoren prikken op het lichaam.

Magnesium Massage

Massage met magnesium olie. Waarom omdat magnesium een bouwsteen van het lichaam is en we meestal tekort aan magnesium hebben. De inzet van magnesium bij massage verhoogt de
intensiteit en het effect van de massage behandeling.

De massage zorgt voor directe ontspanning op celniveau. Door de spierontspannende werking van magnesium zal deze massage extra
ontspannend aanvoelen en lokale klachten beter kunnen worden behandeld.

Deze massage helpt bij:
• Huidproblemen
• Vermoeidheid
• Hoofdpijn/migraine
• Spierkramp, spierpijn of rusteloze benen
• Slaapproblemen